fredag 30 oktober 2009

Nu är vintern här, jag satt på vinterdäcken idag och j-ar vad bultarna satt. Jag tänkte är det jag som blivit svagare eller var jag ovanligt stark i våras när jag satt på sommardäcken. Men det var inget dera kom jag på, jag hade ju bilen på verkstad efter besiktningen som slog ner på att bakhjulen inte snurrade fritt som dom skulle, verkstan drar alltid för hårt.

En fin dag blev det fast det var en halvdag, konstigt ord det där. Dagen är väll inte halv bara för att man inte behöver vara på arbetet hela dagen. Då är det ingen dag i morgon och på söndag.

På kvällen tänker jag tillbaka på resan till Peru, Cusco, Inkaleden. Barnen som paraderade i karnevalen nere vid torget. Det var en fantastisk resa.

Ja det var en fin dag

Frosten har fått fäste
Det brinner i skogen nedanför mitt näste
I norr planen landar i skogen
Det har gått lång tid sen du fann mig på den där krogen
Du har satt dig i min själ
Jag kan inte ge dig vad du vill men önskar dig allt väl
Åren går och här ännu en höst
Mörkret tränger sig på den vill nog bara ge lugn och tröst
Jag känner längtan och hör sånger
Jag vill gå framåt men hamnar i tidiga händelser och gånger
Jag vill sjunga en ny sång
Jag vill dansa ut mot ett land där jag aldrig vart någon gång
Snart börjar jag gå
Jag orkar nog bara stanna ett år eller två
Det viskar i mitt öra och beder
Kom hit här finns något följ mig jag dig leder
Leder dig bort en stund
Löp ut lämna din flock som en utstött varg en vilsen hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar