lördag 31 oktober 2009

Det blev inget schackspelare idag

Då har vi snart november här, härligt då är det bara en och en halv månad kvar till Thailands resan. När jag kommer tillbaka i januari så har det vänt, det börjar bli ljusare igen. Ja, det är då det nu är vi här och nu. Skulle iväg i kväll för att se Johan Ulveson i Schackspelaren men den har blivit inställd. Blev jag något förvånad, nej. De sista fyra föreställningarna jag varit på har blivit förflyttade eller inställda. Det har varit gallstensanfall, brutet ben, hel ensemble sjuk eller akut sjuk så det blev avbrott mitt under föresällningen. Vågar snart inte boka några biljetter med omtanke om Stockholms teaterverksamhet. Nå ja Schackspelaren blev inställd på grund av att det var för lite bokade biljetter.

Tog en lång promenad i morse det var riktigt skönt i höstlig natur. Funderar på att starta upp mitt romanprojekt på allvar men jag kommer liksom inte riktigt till. Sätter mig ner framför pc:n och det blir så mycket annat som ploppar upp i min hjärna. Skall bara innan och sen är jag för trött att sätta igång. Romanprojekt kräver disciplin och extra mycket disciplin om man som jag inte har något kontrakt som piskar en i baken. Men nu skall det i gång. Iochmed att jag skriver det här så räknar jag med att jag själv ger mig så dåligt samvete att jag börjar bara för att slippa skriva att jag ingenting gör. Jag skall ge en liten not varje dag hur det går, I promise you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar