tisdag 4 februari 2020

Vecka20/06


Köpte boken med dagsverser av Lars Nordlander. Så många härliga dagsverser. Vad sägs om denna

Jag är mannen med härlig vilja
men en person som saknar helhet
var är damen som lär mig skilja
på erektion och annan stelhet

eller den här

Min starka sida kan vara
att jag inser den svaga
min svaga är bara
att för evigt beklaga

Köp boken den är underbar att bläddra i och njuta av de underfundiga texterna


Lille hunden Cocos fick vi sällskapa med från måndag kväll till torsdags kväll. Alltid lika trevligt.

Onsdagens V86 lördagens V75 gav plus i kassan. För min del ren vinst på 2508 kr. Så nu spelar jag gratis ett tag. I onsdags var jag dessutom endast en nos från storkovan. Vill ni vara med och spela så gå in på ATG Tillsammans och anmäl er på lag Öppet Spår.

Lagade en god kantarell- och köttfärspaj till min flitiga fru som jobbade hela fredagen. Receptet finns på www.koket.se
Det närmar sig bröllopsdag. Den infinner sig på tisdag som ett litet förskott på våra fem år som äktade, bjöd jag Birgitta på till Cirkus för att se Häxorna i Eastwick. Bra föreställning där Peter Jöback som alltid briljerar. Mycket dans och humor. En fantastisk flygtur av häxorna slutade avslutade första akten.

    



Trumpen klarade sig den här gången. Han får väl sitta en period till. Tyvärr. Amerikanarna är svåra att förstå sig på för en europe. Demokraterna verkar ju inte gjort det enkelt för sig genom sitt schabbel och röstkaos i Iowa. 

Att finna något
Stålgrå är himlen utanför mitt fönster
Jag står och försöker lösa ett mönster
Det drömmer sig inom mig
det gömmer sig bakom spray

Jag försöker med fantasi se dess färg
jag söker mig in i ben och märg
har jag en aning om den koden
kan jag hitta den röda tråden

Den röda tråden som visar
och glöder tunt när det krisar
att vinna något av värde
att finna något jag lärde

Nej

Ta till vara på den tid som gått
det är väl den jag fått
för att lära och förkovra
för att nära det påvra

Fattig är jag i mitt geni
hattig ser jag mig baki
men framåt finns ingen gräns
faller i gråt nu det bränns

Att ta den tiden som gått
är kvittens på allt jag fått
och det som tar mig framåt
där har du mönstret du spått

1 kommentar: