söndag 16 februari 2020

Vecka 20/07

Måndagens lunch blev en informationsträff som SPF höll om sin verksamhet.
Tisdag ett kryapådighälsningsbesök hos vår vän Thomas som repat sig starkt efter en allvarlig halsinfektionen han råkade ut för efter ett tandläkarbesök.
På onsdagen var jag på Klubb Aktiv som bjöd på information om ett träningsverktyg som kallas PowerPlate. Inget jag fastnade för. På kvällen var vi och såg filmen "And then we danced" på Filmstudion. Mycket bra film med fantastiska skådespelar prestationer. Rekommenderas.
I torsdags la jag en del tid på att gå igenom samfällighetens hemsida. Det var en hel del som behöver fräschas upp där. På eftermiddagen tog jag en jätte lång promenad i det fina vädret.

Fredag och vi vi firade den inställda nyårsaftonen (pga sjukdom) med paret Eva och Franz. Trevlig kväll med prat om både det ena och det andra. Härligt med sådana vänner man kan tala om allt.


Så kom då lördagen och det blev en som vi kallar standard lördag med melodikryss och trav (endast 5 rätt)på eftermiddagen. Däremellan den alla dagar långa promenaden. Vi passerade Färghallen och fick reda på att vårt nya golv till uterummet nu är i Stockholm och kommer att levereras i början av vecka 8.

Våren är här med snödropp och fika på altanen

Nu ser vi fram emot en ljusnande framtid.

Rummet på nedre plan får fungera som avställningsyta medan vi lägger nytt golv ute i uterummet.


Det var ju alla hjärtans dag i fredags så då fick det bli en digt till fina frun. Det finns en melodi till den.

Kärleken
Du kom till mitt hjärta
en plats vigd för dig
Du en sommarvind
så underbart kärleks varm
av kärlek du värmde mitt hjärta, mitt hjärta ut i brand

Vi lever nu tillsammans
i en underbar värld
I sommar som i vinter
lever vi vid varann
av kärlek du värmde mitt hjärta, mitt hjärta ut i brand

För oss är inte tiden
nått vi bryr oss om
dagen som vi har här
är det enda vi bryr oss om
kärleken i våra hjärta, är ditt och mitt land
kärleken i våra hjärta, är ditt och mitt land

1 kommentar:

  1. Så intressant trots att jag finns med dig större delen av tiden<3

    SvaraRadera