tisdag 24 september 2013

En paus


En klippa
En klippa låg där med färg, ett berg
Bergssida mot ett fall, en knall
Klippan är tyst och snäll, på sidan löper en häll
Men farligt som ett skär, blixtkär
Jag tar dock reson, jag är en pålitlig person

Sjumila cykling
I går gjorde jag en sjumila cykling, som en liten test inför det som stunda skall komma. I ett vackert men rätt blåsigt väder cyklade jag en runda på krokiga skogsvägar. Såg trädens blad mörkna, gulna men det är ännu en stund kvar till de färgas i rött och orange. Att cykla gör själen gott med de monotona rörelserna faller många tankar på plats och jag landar i en själslig ro.

Det tog sin tid med cyklingen och en paus i skrivandet blev det igår och så även idag. Man måste ju sköta det vardagliga också. I morgon skall jag dock kasta mig över texten igen.

 

3 kommentarer:

  1. Kul text.

    Välkommen tillbaks till skrivpuff. Enligt överenskommelse med Ann så är det jag som lägger in puff-orden för närvarande. Det ska finnas ord för resten av september samt hela oktober.

    SvaraRadera
  2. Kul text.

    Välkommen tillbaks till skrivpuff. Enligt överenskommelse med Ann så är det jag som lägger in puff-orden för närvarande. Det ska finnas ord för resten av september samt hela oktober.

    SvaraRadera